Basistraining privacy voor marketeers

Mede dankzij corona heeft e-commerce een enorme vlucht genomen. Hierdoor is de vraag naar beginnende en ervaren marketeers explosief toegenomen. Digitalisering biedt niet alleen kansen voor de marketeers, maar ook de bedrijven die klantgegevens en -data verwerken. Klantdata is het nieuwe goud. Zij vertellen veel over de potentiële klanten, bezoekers van de website of de ontvangers van nieuwsbrieven. Maar welke privacyregels gelden er eigenlijk? Wat mag u allemaal wel en niet doen? Waar moet u opletten bij het uitvoeren van uw marketing werkzaamheden? Hoe kunt u AVG-boetes voorkomen? Deze cursus Basistraining privacy voor marketeers biedt de ideale basis voor privacy bewustwording onder (toekomstige) marketing professionals.

Tijdens de cursus Basistraining privacy voor marketeers worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Hoe bereik ik de ideale klant met inzet van digitale tools?
  • Hoe stel ik online campagnes zonder de privacy van potentiële klanten te schenden?
  • Wat is dataminimalisatie?
  • Hoe kan ik laten zien de strenge privacyregels toe te passen?
  • Wat zijn de regels voor online privacy?
  • Wat is het verschil tussen de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en ePrivacy Verordening?
  • Scholingstraject categorie B (minimale studiebelasting 16 uur).
  • De cursist krijgt een intensieve begeleiding vanuit Privacy Direct Academy. Deze cursus wordt aangeboden in een online leeromgeving, waarin de cursist de benodigde theorie tot zich kan nemen. In deze online omgeving kan de cursist tevens vragen aan de Privacy Direct Academy stellen. De cursus heeft in zijn/haar online leeromgeving de mogelijkheid om achtergrondinformatie over privacy en informatiebeveiliging te lezen. Gedurende deze cursus heeft de cursist de mogelijkheid om tussendoor quizvragen te beantwoorden. Hiermee wordt de kennis op een laagdrempelige wijze getoetst.
  • Cursus te volgen vanaf 1 november 2020.
  • Studieduur 8 weken.
  • Studiebelasting 24 uur.
  • EUR 499,- exclusief BTW.
  • Na afronding van deze cursus is de cursist in staat om de privacyregels goed te doorgronden en weet hij/zij hoe er effectief gebruik kan worden gemaakt van persoonsgegevens zonder de privacyregels te overtreden en daarmee risico op boetes te voorkomen.
  • De cursist sluit de cursus af met een bewijs van deelname/afronding.
  • De cursus is interessant voor een ieder, het is niet sectorspecieif. Wel is de cursus zeer relevant voor MKB-bedrijven gelet op de toenemende digitalisering van dienstverlening binnen het MKB.
  • Gratis te volgen met een NL Leert door met inzet van scholing-subsidie.

Aanmelden kan via